اخبار

پنجمین همایش بین المللی و سیزدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی (کنگره بیوتکنولوژی 1402)

پنجمین همایش بین المللی و سیزدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی (کنگره بیوتکنولوژی 1402) | لیان آزمای بهار

کنگره بیوتکنولوژی 1402 که به صورت دو سال یکبار با تلاش انجمن علمی بیوتکنولوژی برگزار می گردد بزرگترین و شناخته شده ترین رخداد در حوزه بیوتکنولوژی در ایران است که شاخه های گوناگون این علم حیاتی را پوشش می دهد. در هر دوره از این همایش می­توان شاهد استقبال بی نظیر و حضور گسترده بازدیدکنندگان داخلی و خارجی و متخصصین حوزه زیست فناوری بود .

به نقل از روابط عمومی پنجمین همایش بین‌المللی و سیزدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی ایران و به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران، دکتر بهزاد قره یاضی، دبیر علمی همایش ملی بیوتکنولوژی 1402 در حاشیه برگزاری جلسات کمیته علمی این همایش اعلام کرد: همایش بیوتکنولوژی که به صورت دو سال یکبار با تلاش انجمن علمی بیوتکنولوژی برگزار می شود را می توان بزرگترین و شناخته شده ترین رخداد علمی کشور در حوزه بیوتکنولوژی دانست که گستره ای وسیع از شاخه های این علم مهم و آینده ساز را پوشش می دهد. به طور معمول در این همایش شاهد حضور گسترده مهمانان داخلی و خارجی و افراد شاخص زیست فناوری هستیم .امسال نیز با مشارکت و همدلی انجمن های علمی بیوتکنولوژی، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک، ایمنی زیستی و پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ایران، انستیتو پاستور ، دانشگاه خاتم، گیلان، شهید باهنر کرمان و به خصوص دانشگاه یزد، انتظار می رود بالغ بر 1500 نفر از دانشمندان سراسر جهان در این همایش شرکت کنند.

دبیر علمی همایش بیوتکنولوژی ادامه داد: محور و کارگروه های این همایش به گونه ای تنظیم شده است که شاید برای اولین بار در مباحث نظری بیوتکنولوژی مانند حقوق زیست فناوری، سیاست گذاری و تجاری سازی و حتی فقه زیست فناوری نیز میزبان اندیشمندان و افراد صاحب نظر باشیم و بتوانیم گامی در راستای تحقیقات و مقالات چند رشته ای برداریم. بر این اساس، از تمامی اندیشمندان، دانشگاه ها و مراکز علوم انسانی و اجتماعی نیز جهت مشارکت در همایش بیوتکنولوژی و کمک به غنای علمی آن دعوت می کنم.

قره یاضی تصریح کرد: مطابق مذاکراتی که کمیته علمی با مجموعه از فصلنامه های علمی پژوهشی مانند فصلنامه ایمنی زیستی، فصلنامه ایمنی زیستی و مهندسی ژنتیک، فصلنامه سیاست¬گذاری عمومی، مجله اخلاق زیستی، نشریه انرژی تجدید پذیر و محیط زیست (JREE)، داشته است، مقالات پذیرفته شده در همایش دوازدهم بیوتکنولوژی، در صورت رضایت نویسنده برای انتشار در این مجلات فرستاده خواهد شد. چنین اقدامی، قطعا در ترویج علم و تشویق به همکاری های علمی موثر خواهد بود. تمامی مجلات مورد تایید وزارت علوم بوده و مزید اطلاع است که نشریه وزین انرژی تجدید پذیر و محیط زیست (JREE) پایگاه علمیScopus نمایه شده است و شماره های آینده نشریه در این پایگاه نمایه خواهند شد.

دبیر علمی چهارمین همایش بین المللی و دوازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی تصریح کرد: آمادگی همکاری با تمامی مراکز دانشگاهی را داریم و از مشارکت جامعه علمی استقبال می کنیم.

مراکز دانشگاهی جهت همکاری با همایش به سایت همایش http://biotechcongress.irمراجعه کنند و یا با شماره 09024813048 تماس حاصل نمایند.

ارکان همایش بیوتکنولوژی 1402

1. رییس همایش: دکتر جواد محمدی

(رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری)

2. دبیر علمی همایش: دکتر کسری اصفهانی

(عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و مدیر مرکز رشد زیست فناوری)

3. قائم مقام دبیر علمی: دکتر محمد جعفر آقایی

(عضو هیئت علمی موسسه اصلاح و تهیه نهال و بذر)

4. دبیر اجرایی همایش: مهندس صادق شجاعی

(دانشجو دکترا پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری)

5. مسئول روابط بین الملل: دکتر فرهاد قوامی (Vice President at Eurofins BioDiagnostics Inc)

اعضای هیئت مدیره انجمن بیوتکنولوژی ایران

  • دکتر سیروس زینلی (رییس انجمن بیوتکنولوژی)
  • دکتر محمد علی ملبوبی (نایب رییس انجمن بیوتکنولوژی)
  • دکتر کسری اصفهانی (خزانه دار انجمن بیوتکنولوژی)
  • دکتر محمود تولایی (عضو اصلی انجمن بیوتکنولوژی)
  • دکتر ابراهیم سیفتی (عضو اصلی انجمن بیوتکنولوژی)
  • مهندس صادق شجاعی (عضو اصلی انجمن بیوتکنولوژی)
  • مهندس محدثه رهبران (عضو اصلی انجمن بیوتکنولوژی)
  • دکتر مهدی مرادیار (عضو علی البدل انجمن بیوتکنولوژی)
  • دکتر محسن ابراهیمی (عضو علی البدل انجمن بیوتکنولوژی)
  • دکتر هادی یاری (بازرس اصلی انجمن بیوتکنولوژی)
  • دکتر آتنا مظفری (بازرس علی البدل انجمن بیوتکنولوژی)

مسئولان محورهای علمی همایش بیوتکنولوژی

  1. دکتر معصومه فخرطه: مسئول محور زیست فناوری پزشکی، تشخیص،روش های درمانی نوین، واکسن و  داروهای نوترکیب
  2. دکتر فاطمه تابنده: مسئول محور زیست فناوری میکروبی، غذایی، صنعتی، محیط زیست و نانوتکنولوژی
  3. دکتر مهرشاد زین العابدینی: مسئول محور بیوانفورماتیک، علوم و فناوری های امیکس، زیست فناوری سامانهها
  4. دکتر علی هاطف سلمانیان: مسئول محور زیست فناوری گیاهی، محصولات تراریخته و ایمنی زیستی
  5. دکتر آرش جوانمرد: مسئول محور زیست فناوری جانوری
  6. دکتر محمود تولایی: مسئول محور مباحث نظری زیست فناوری

مسئولان محورهای علمی همایش

  • دکتر سعید امین زاده – بیوشیمی – پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری
  • دکتر محمدعلی ابراهیمی – بیوتکنولوژی گیاهی – دانشگاه پیام نور
  • دکتر عباس اخوان سپهی – بیوتکنولوژی میکروبی – دانشگاه آزاد اسالمی تهران شمال
  • دکتر اسکندر امیدی نیا – بیوتکنولوژی پزشکی – انستیتو پاستور
  • دکتر محسن ابراهیمی – اصالح نباتات – دانشگاه تهران
  • دکتر مهران حبیبی رضایی – بیوشیمی – دانشگاه تهران
  • دکتر محمد حسین صنعتی – ژنتیک انسانی – پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری
  • دکتر منوچهر وثوقی – مهندسی شیمی – دانشگاه صنعتی شریف
  • دکتر امیر موسوی – بیوتکنولوژی گیاهی – پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری
  • دکتر محمد امین موسوی – بیوشیمی – پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری
  • دکتر علی نیازی – بیوتکنولوژی – دانشگاه شیراز
  • دکتر قاسم محمدی نژاد – ژنتیک و به نژادی گیاهی – دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • دکتر ناصر فرخی – زیست شناسی سلولی مولکولی – دانشگاه شهید بهشتی
  • علی اکبر اسدی – بیوتکنولوژی کشاورزی – دانشجو دکترا پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری
  • بابک جهانگیری – ژنتیک مولکولی – دانشجو دکترا پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری
  • دکتر جعفر همت – ژنتیک مولکولی – سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران
  • دکتر فرید حیدری – دامپزشکی – پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری
  • دکتر شیرین فریور – ژنتیک (سلول های بنیادی) – دانشگاه شهید بهشتی
  • دکتر حسین شاهسوارانی – بیوتکنولوژی میکروبی – دانشگاه شهید بهشتی

کلیات برنامه­ های روزانه همایش بیوتکنولوژی در یک نگاه

کلیات برنامه­ های روزانه همایش بیوتکنولوژی در یک نگاه | لیان آزمای بهار

کلیات برنامه ارایه پوستر به ترتیب محورهای همایش بیوتکنولوژی

کلیات برنامه ارایه پوستر به ترتیب محورهای همایش بیوتکنولوژی | لیان آزمای بهار

کارگاه ­های تخصصی همایش بیوتکنولوژی

کارگاه ­های تخصصی همایش بیوتکنولوژی | لیان آزمای بهار

پیام دبیرخانه همایش بیوتکنولوژی

با یاری پروردگار متعال به منظور دستیابی به اهداف سند چشم انداز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نقشه جامع علمی کشور در جهت توسعه علم و فناوری در سرزمین ایران عزیز،پنجمین همایش بین المللی و سیزدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران با هدف ارائه آخرین دستاوردهای علمی محققان در این حوزه، ایجاد فضای تعامل و هم اندیشی علمی بین محققان و اندیشمندان این حوزه، جلب توجه مسئولین کشور (سیاستمداران، قانون گذاران و اعضای دولت) به اهمیت دانش بیوتکنولوژی و پیشرفت‌های خیره کننده آن در سال‌های اخیر در سالن همايش‌هاي بین المللی دانشگاه شهید بهشتی در تاریخ 16 الی 18 مهر ماه 1402 توسط انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران و پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری برگزار می‌شود.

دبیرخانه همایش از کلیه صاحب نظران، استادان، پژوهشگران، کارشناسان، شرکت‌ها، دانشجویان و دست اندرکاران بخش‌هاي دولتي و خصوصي حوزه بيوتکنولوژي، علوم وابسته و شاخه‌هاي علمي، فني و صنعتي مرتبط با آن برای شرکت فعال در این همایش جهت ارائه دستاوردهای علمی خود در زمینه‌های تخصصی فوق دعوت به عمل می‌آورد.

لازم به ذکر می‌باشد سایت همایش از اواخر خرداد ماه 1402 برای دریافت مقالات و ثبت نام فعال می گردد، لذا شرکت کنندگان محترم می توانند مقالات خود را تهیه و به محض فعال شدن سایت همایش مقالات خود را ارسال نمایند.

دبیرخانه پنجمین همایش بین المللی و سیزدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران

پیام رئیس همایش، دکتر جواد محمدی

اکنون که شعار “مهار تورم، رشد تولید” به عنوان یک نیاز اساسی توسط مقام معظم رهبری تبیین شده است، الزم است فناوران علوم زیستی که به حق دستاوردهای فناوری خود را در دهه­های گذشته ارائه کرده­اند و صاحب­نظران داخل و خارج را به تحسین واداشته اند، برای تحقق اشتغال فارغ التحصیلان و تولید محصولات زیستی با توان بیشتری وارد میدان شوند و از زیرساختهایی که در سالهای گذشته برای این موضوع فراهم شده است، حداکثر استفاده را بنمایند. دستیابی به سه درصد از بازار جهانی زیست فناوری در افق چشم انداز سال 1404 یکی از هدف گذاری هاست که در سایه ی این برنامه ریزی­ها محقق خواهد شد. جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری درحال توسعه که در تلاش برای گذار به مرحله توسعه یافتگی است، در افق این سند با هدایت­های رهبر اندیشمند و فرهیخته خود دستیابی به عرصه ­های نوین دانش زیست فناوری را مورد توجه قرار داده است تا به موازات سایر عرصه­های دانش، پیشرفتهای نوین را به کشور و جامعه علمی تقدیم نماید. پنجمین همایش بین­المللی و سیزدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی را در شرایطی آغاز میکنیم که یکی از مهم ترین نیازهای کشور، حل مشکلات اقتصادی و معیشت مردم میباشد. از این رو توجه به علوم و فناوریهای نوین همچون زیست فناوری میتواند گامی موثر در راستای بهبود شرایط موجود باشد. زیست فناوری به عنوان یکی از مهمترین فناوریهای قرن بیست و یکم و یکی از هفت فناوری کلیدی قرن حاضر در توسعه و تامین نیازهای بشر و امنیت بهداشتی، اقتصادی و غذایی کشور نقش اساسی ایفا نموده است و در چند دهه اخیر در سرنوشت اقتصادی و اجتماعی جوامع زمینه ساز تغییرات جدی خواهد بود. در این مجال، بر خود فرض میدانم از انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسالمی ایران، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیکوزیست فناوری، دانشگاه شهید بهشتی به عنوان متولیان همایش و حامیان آن به ویژه مراکز علمی، شرکتهای تخصصی و کلیه ی عوامل علمی و اجرایی در برگزاری این گردهمایی بزرگ و تمامی شرکت کنندگان این همایش قدردانی نمایم. امیدوارم سه روز افتخار آمیزی که در کنار هم هستیم، آغازگر یک حرکت ارزشمند برای بالندگی و خدمت به ایران اسلامی، علم و جوامع انسانی باشیم.

پیام رئیس انجمن بیوتکنولوژی ایران، دکتر سیروس زینلی

خداوند بزرگ را شکر میکنیم که به ما توفیق داد تا پنجمین همایش بین المللی و سیزدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی را بعد از خاتمه نگرانی وشرایط خاص کرونایی برگزارکنیم. کرونا شرایط خاص را برای ما و دیگر کشورها ایجاد کرد. همچنین همزمان با شرایط سخت اقتصادی در کشور و شرایط سختی که بر تحقیقات و نوآوری در دانشگاهها ومراکز تحقیقاتی وعلمی حاکم شده شاهد رشد و بالندگی زیست فناوری در بخش خصوصی هستیم وهر روزه محصول جدیدی به بازار عرضه میشود. البته باید در نظر بگریم که باضعف شدید مراکز تحقیقاتی وعلمی به دلیل مشکلات طاقت فرسای عدم تامین کافی منابع مالی و عدم تزریق دانش و نوآوری از دانشگاه به بخش خصوصی نگران عدم رشد و بالندگی و قدرت رقابت پذیری در سطح بین المللی خواهیم بود. هم اکنون چنین موردی را در محصولات جدید با ارزش افزوده بالا مانند ژن درمانی، درمان های نوین ترکیب ژن درمانی وایمنی درمانی و موارد مشابه هستیم. نگرانی دیگری که داریم و نگرانی کمی هم نیست اقدام آشکار ومخفیانه مخالفین پیشرفت کشور در عرصه زیست فناوری که هرازگاهی در لباسی خود را ظاهر میکنند. چندی پیش به بهانه بازنگری قانون ایمنی زیستی، پیشنویس قانون ایمنی زیستی توسط پژوهش­های مجلس شورای اسلامی ارائه شد که در  صورت تصویب آن عملا فعالیت در عرصه های مختلف زیست فناوری در کشور جرم محسوب میشد که خوشبختانه با اقدامات متعددی که انجام شد این پیش نویس از دور خارج شد هر چند اخیرا همان دست­های پنهان، در الحاقیه­هایی که در برنامه هفتم توسعه اضافه شده، خودنمایی میکند تا بتوانند با حمایت از تداوم واردات، به کمک شرکتهای وارداتی آمده و از تولید این محصولات در داخل و یا فرا سرزمینی جلوگیری کنند. انتظار میرود که مسئولین توجه بیشتری به این دستهای پنهان داشته و با گماردن تیم کارشناس خبره و بیطرف یکبار برای همیشه منفعت ملی را تعریف کرده و اجازه دهند مردم بجای مصرف محصولات وارداتی نامشخص از محصولات تولید داخل که تحت نظارت­های مختلف تولید میشود مصرف کنند تا اولا به خود کفایی کشور کمک کرده ودوم به اشتغال آفرینی کمک کرده و از این طریق و با اشتغال جوانان از خروج نخبگان نیز کاسته شود. در کنار این ابراز نگرانی­ها باید اذعان کرد که کشور در زمینه زیست فناوری پزشکی و دارویی بسیار خوش درخشیده و افتخارات متعددی کسب کرده و سهم و حجم صادرات این محصولات غیر قابل باور و افتخارآمیز میباشد.  در این همایش برنامه­های مختلفی برای افزایش دانش و توانمندی جوانان عزیز کشورمان و نیز ترغیب آنها به ورود به عرصه استارت آپ­ها و دانش بنیان شدن داریم. واقعیت این است که این همایش با همایشهای قبلی انجمن در این زمینه بسیار متفاوت میباشد. امیدواریم که این همایش بتواند رضایت جوانان، دانشمندان، محققین، دانشجویان و شرکت کنندگان عزیز را به همراه داشته باشد.

پیام دبیر علمی همایش بیوتکنولوژِی، دکتر کسری اصفهانی

بسیار خرسندم که امکان برگزاری پنجمین همایش بینالمللی وسیزدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران فراهم شد تا همکاران و دست­اندرکاران این حوزه از دانش و فناوری روز را دور هم گرد آوریم و فضایی برای هم­اندیشی علمی پژوهشگران و اندیشمندان زیست فناوری ایجاد کنیم. در این همایش ضمن روند معمول دریافت مقالات و ارائه آنها به صورت سخنرانی و پوستر پس از فرآیند داوری دقیق، همچنین رویدادهای گوناگونی نیز در حاشیه همایش برگزار میشود. کارگاه­های متعدد رایگان با هدف انتقال دانش و مهارت­ها به دانشجویان و علاقه­مندان در نظر گرفته شده است. چندین برنامه مرتبط با آموزش تجاری­ سازی، شناسایی و حمایت از استعدادها، جلسات هم­اندیشی و… از دیگر برنامه­های جنبی این همایش است. استقبال شرکت کنندگانی که بدون ارائه مقاله در این همایش ثبت نام کرده اند به لطف برگزاری این برنامه های جنبی میسر شده است و طیف جدیدی از مخاطبان در این همایش شرکت داشته اند. سخنرانی­های کلیدی بین المللی و داخلی، صبح در سالن ابوریحان و برنامه های بعدازظهر در هفت سالن به صورت موازی برگزار میشود. جا دارد از اعضای محترم انجمن و هیات مدیره خصوصا جناب آقای دکتر زینلی و جناب آقای دکتر جعفر آقایی، دبیران محترم محورهای همایش، اعضای محترم کمیته علمی و داوران عزیز، جناب آقای مهندس شجاعی، سرکار خانم روزبهانی، اتحادیه زیستشناسان ایران، همکاران مرکز همایشهای بین المللی شهید بهشتی، همچنین نیروهای جوان داوطلب به خاطر تلاشهای بی دریغ آنها و از همه مهمتر، شرکت کنندگان در همایش که حضور آنها دلیل تمام این تلاشها بوده است، تشکر نمایم.

پیام دبیر اجرایی همایش بیوتکنولوژی، مهندس صادق شجاعی

سپاس بیکران یزدان پاک را که به اینجانب و سایر همراهانم در کمیته اجرایی توفیق برگزاری پنجمین همایش بین المللی و سیزدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران را در مهر ماه سال 1402 در مرکز همایشهای بین المللی دانشگاه شهید بهشتی مرحمت فرمود. این فرصت را مایه­ی سرافرازی و خشنودی دانسته­ایم و برآنیم تا با استعانت ایزد منان و حضور گرم مدیران ارشد حوزه علم و فناوری کشور، اساتید، محققین، صاحبان صنایع و تولیدکنندگان، دانشجویان و دانش آموزان گامی دیگر در مسیر نشر دستاوردهای علمی عزیزان در حوزه زیست فناوری این مرز و بوم برداریم. تلاشی که چند ماه پیش از برگزاری همایش توسط کمیته اجرایی همایش آغاز شده و تا مدت­ها پس از برگزاری آن نیز ادامه خواهد یافت، تنها یک هدف را در منظر خود میبیند، که آن هدف چیزی جز برگزاری همایشی در شان اساتید، دانشجویان و صاحبان کسب و کار حوزه زیست فناوری نمیباشد. امیدواریم که در دستیابی به این هدف موفق باشیم و همکاران گرامی از برگزاری این همایش رضایت داشته باشند. در ادامه بر خود لازم میدانم تا از کلیه اعضای هیات مدیره انجمن بیوتکنولوژی ایران به پاس سپردن این مسئولیت بزرگ به اینجانب و رهنمودها و حضور فعال در برنامه ریزی های همایش در جهت هر چه باشکوهتر برگزار شدن آن، مسئولان سالن همایش های دانشگاه شهید بهشتی به واسطه میزبانی همایش، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک وزیست فناوری به منظور میزبانی دبیرخانه همایش، شرکت رسانه تخصصی برای چاپ کتاب همایش، کلیه سازمان ها وشرکت های حامی که از  آنها در  کتاب همایش یاد شده است و به خصوص همکاری وهمراهی مجموعه اتحاد زیستشناسان ایران، به دلیل مشارکتشان در برگزاری این همایش سپاسگزاری نمایم. در انتها از حمایتها و همراهی اساتید گرانقدرم جناب دکتر جواد محمدی (رئیس همایش)، دکتر سیروس زینلی (رئیس انجمن بیوتکنولوژی ایران)، دکتر کسری اصفهانی (دبیر علمی همایش) قدردانی مینمایم که همراهی با آنها برای اینجانب افتخار بزرگی بود. همچنین تشکر ویژه خود را از جناب دکتر محمود تولایی (مشاور همایش)، جناب آقای نیما راد (مدیر اجرایی)، سرکار خانم فاطمه روزبهانی (مسئول دبیرخانه اجرائی همایش)، سرکار خانم محدثه رهبران (دبیر انجمن بیوتکنولوژی ایران) و جناب آقای بهمن مرادی (مسئول نیروی انسانی همایش) دارم که برگزاری این همایش بدون شک مرهون تلاش های بی وقفه و مثال زدنی آنها بوده است.همچنین از کلیه اعضای محترم هیات علمی و دانشجویانی که در برگزاری این همایش شاهد تلاش و کمکهای آنها بوده ام و به طور ویژه شد، برای تلاش های ارزنده در برگزاری همایش کمال تشکر و قدردانی را دارم.

محورهای اصلی همایش بیوتکنولوژی

محورهای اصلی همایش بیوتکنولوژی | لیان آزمای بهار محورهای اصلی همایش بیوتکنولوژی | لیان آزمای بهار محورهای اصلی همایش بیوتکنولوژی | لیان آزمای بهار محورهای اصلی همایش بیوتکنولوژی | لیان آزمای بهار محورهای اصلی همایش بیوتکنولوژی | لیان آزمای بهار محورهای اصلی همایش بیوتکنولوژی | لیان آزمای بهار محورهای اصلی همایش بیوتکنولوژی | لیان آزمای بهار

همایش امسال با شعار “جهان آینده؛ جهان بیوتکنولوژی” برگزار می­شود

بيوتکنولوژي، فناوري دست اول هزاره سوم است. جايي که همکاري علوم زيستي و مهندسي به نماد بي نظيري انسان در تسخير حيات، تجسمی تازه بخشيده است. ارکستر حيات با ياخته‌هايي که به خلاقيت انسان از مرز تمايز گذشته‌اند و سمفوني آن با ژن‌هايي که سوار بر موج ابتکار انسان ماوراي ژرم پلاسم را تجربه کرده‌اند، به تحسين بي نظيري اين مخلوق مبتکر، نواهايي بس دل انگيز مي‌نوازند و به رقص فرمانداري وي، جلوه‌اي بس چشم نواز مي‌بخشند. زيست فناوري علم است و فن! ابتکار است و کارآفريني! صنعتي با بازار چند صد ميليارد دلاري که بسياري از نيازهاي بشر را مرتفع ساخته است. داروهاي نوترکيب، کيت‌هاي تشخيصي، لاين‌هاي سلولي، بافت‌هاي پيوندي، شبيه سازي موجودات، حيوانات و گياهان تراريخته، کودهاي زيستي، ريزازديادي، پالايش زيستي، حسگرهاي زيستي و بيوليچينگ عناصر، تنها بخشي از خدمات اين فناوري پيشرفته به تسهيل تداوم انسان است.

جمهوري اسلامي ايران نيز به لطف استعدادهاي کم نظير خود سوار بر قطار بيوتکنولوژي مي کوشد که به جايگاهی شایسته در اين فناوري دست يابد. تاکيدات قولي و فعلي مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) در حمايت از توسعه اين فناوري، قرارگیری بیوتکنولوژی در رديف فناوري‌هاي اولويت الف نقشه جامع علمي کشور و تاکيد آن سند بر لزوم دستيابي به سهم سه درصدي از بازار بيوتکنولوژي جهان، توسعه زير ساخت‌هاي لازم، تاسيس ستاد توسعه زيست فناوري و حمايت از سرمايه گذاري بخش خصوصي، مبين اهميت اين فناوري پيشرفته در افق آينده ايران است. انجمن بيوتکنولوژي جمهوري اسلامي ايران و پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری به نمايندگي از جامعه نخبه و فرهيخته بيوتکنولوژي کشور افتخار دارند برگزاري سیزدهمین همايش ملي و پنجمین همايش بین المللي بيوتکنولوژي جمهوري اسلامي ايران را به حضور علاقمندان اين فناوري اعلام نمايند. از تمامي فعالان و دست اندرکاران بخش‌هاي دولتي و خصوصي حوزه بيوتکنولوژي و شاخه‌هاي علمي، فني و صنعتي مرتبط با آن دعوت مي‌شود جهت ارائه و معرفي دستاوردها، خدمات و محصولات ارزشمند خود، اطلاع از آخرين دستاوردهاي علمي دانشمندان و پژوهشگران بيوتکنولوژي کشور، شرکت در جلسات هم انديشي و تازه کردن ديدار با دوستان و همکاران، در اين گردهمايي فاخر که در تاريخ 16الی 18مهرماه 1402 در سالن همايش‌هاي بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد، حضور بهم رسانند.

Iranian Biotechnology Society is honored to announce that the “5th International and 13th National Iranian Biotechnology Congress” will be held from October 8th to 10th, 2023 in Tehran, Iran. This is the most important gathering of biotechnology specialists in Iran which is expected more than 2000 scientists, researchers, policy makers, academia, university professors and students attend in this meeting.

The congress has been designed to provide an innovative and comprehensive overview of the latest research development in medical and pharmaceutical biotechnology, plant biotechnology, animal biotechnology, industrial biotechnology, environmental biotechnology, mining biotechnology, nano biotechnology, bioinformatics and systems biology and ethical issues in biotechnology.

Many distinguished scientists will take part in this congress. More than 50 key speakers will present their latest researches in this event.

Congress organizers are requesting all university, scholars, professors, researchers, experts, students and practitioners who are active in the field of biotechnology & allied sciences to send abstracts and participate in this prestigious congress.

برگزارکنندگان همایش ملی بیوتکنولوژی

برگزارکنندگان همایش ملی بیوتکنولوژی | لیام آزمای بهار

حامیان مالی سیزدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی

حامیان مالی سیزدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی | لیان آزمای بهار

زمان برگزاری محل برگزاری پنجمین همایش بین المللی و سیزدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی

16 لغایت 18 مهرماه 1402

محل برگزاری محل برگزاری پنجمین همایش بین المللی و سیزدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی | لیان آزمای بهار

زمان برگزاری محل برگزاری پنجمین همایش بین المللی و سیزدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی | لیان آزمای بهار

محل برگزاری محل برگزاری پنجمین همایش بین المللی و سیزدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی

تهران، دانشگاه شهید بهشتی، جنب تالار ابوریحان، فضای نمایشگاهی نیلوفر، طبقه همکف، غرفه D1

محل برگزاری محل برگزاری پنجمین همایش بین المللی و سیزدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی | لیان آزمای بهار

2 نظر در “پنجمین همایش بین المللی و سیزدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی (کنگره بیوتکنولوژی 1402)

  1. علی مسرور گفت:

    همایش بسیار خوبی بود و ممنون از میزبانی شما در بخش نمایشگاهی

    1. لیان آزمای بهار گفت:

      با تشکر از حضور شما شما جناب مسرور.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *