اقلام مصرفی آزمایشگاه

لوله فالکون چیست | شناخت 10 کاربرد فالکون آزمایشگاه

لوله فالکون چیست | شناخت 10 کاربرد فالکون آزمایشگاه

لوازم آزمایشگاهی بسیار متنوع هستند و هر کدام کاربردهای گوناگونی دارند. یکی از آن‌ها لوله فالکون است که بعضی از متون آن را به اسم لوله سانتریفیوژ نیز معرفی کرده‌اند. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا به سوال لوله فالكون چيست ، پاسخ دهیم و کاربردهای این لوله را نیز ذکر کنیم.

لوله فالکون چیست؟

لوله فالکون یکی از انواع شیشه آلات آزمایشگاهی است که معمولا برای ذخیره‌سازی و جابه جایی نمونه‌های مایع مختلف با حجم‌های متفاوت 10، 15 و 50 میلی‌لیتر و حتی بیشتر استفاده می‌شود؛ البته این ظروف در نمونه های پلاستیکی نیز موجود اند. این لوله‌ها به اسم لوله‌های یکبار مصرف نیز شهرت دارند.

نام این لوله از برند سازنده آن آمده است. برند فالکون به مدت بیش از 50 سال توانسته است نام خود را برای تولید لوازم آزمایشگاهی یکبار مصرف با کیفیت بالا مطرح کند. لوازمی که اطمینان‌پذیری و ثبات کیفیتی بالایی دارند و بسیاری از مجموعه‌های تحقیقاتی و علمی از محصولات این شرکت استفاده می‌کنند.

لوله‌های فالکون قاعده مخروطی یا گرد دارند و بسیاری از محققان علمی جهان آن‌ها را به علت طراحی کامل و توجه به جزئیات ساخت، ترجیح می‌دهند. جزئیات ظریف باعث شده‌اند که لوله‌های فالکون اطمینان‌پذیرتر، بادوا‌م‌تر و نحوه ی  استفاده از آن ها آسان‌تر باشند.

این جزئیات در کیفیت کار شما تفاوت زیادی ایجاد می‌کنند، چون استفاده از لوله‌های فالکون ساده است و کیفیت بالایشان باعث حفاظت از نمونه‌های ارزشمندتان می‌شود. شما می‌توانید روی لوله‌های فالکون برای حفظ یکپارچگی نمونه خود در طول چرخش در دستگاهی مانند: سانتریفیوژ، فریز کردن و ذخیره‌سازی، حساب باز کنید.

لوله فالکون چه ویژگی‌هایی دارد ؟

لوله فالکون چه ویژگی‌هایی دارد ؟

حالا که متوجه شدید لوله فالكون چيست ، ویژگی‌های آن را توضیح می‌دهیم.

استقامت بالا

طراحی و کیفیت ساخت بسیار بالا و مدرن روز فالکون باعث مهندسی و تولید لوله‌های با استقامت بالا، پایداری حرارتی گسترده شده است تا بتوانید کارهای حساس خود را به‌راحتی انجام دهید. لوله فالکون از نمونه با ارزش شما در طول سانتریفیوژ، چرخش و ذخیره‌سازی بلندمدت در فریزر محافظت می‌کند.

استفاده آسان

لوله‌های فالکون برای ساده‌تر کردن کار شما طراحی شده‌اند. روی آن‌ها اعداد درج‌شده به رنگ آبی تیره را می‌بینید که کاملا خوانا هستند تا بتوانید نمونه‌های خود را با دقت بالا اندازه بگیرید.

ناحیه‌ بزرگی که به رنگ سفید روی لوله است به شما اجازه می‌دهد، نمونه‌های خود را برچسب گذاری کنید تا احتمال اشتباه کردن آن‌ها کاهش یابد. همچنین استفاده از رک‌های فالکون نگهداری و استفاده از لوله‌های این برند را ساده می‌کند. بنابراین جای تعجب ندارد این لوله‌ها در مقایسه با هر نوع لوله مشابه دیگر، بیشتر در آزمایشگاه‌ها استفاده می‌شوند.

سازگاری زیستی

در طراحی و تولید این لوله‌ها از مواد رزینی استفاده شده است که از تست‌های سمیت واحد دارویی آمریکا (USP) موفق بیرون آمده‌اند. بنابراین مطمئن خواهید بود که این محصولات دارای غلظت خاصی از مواد بیواکتیو که می‎توانند به‌صورت بالقوه در آزمایش‌های زیستی شما مشکل ایجاد کنند، نیستند.

بیشترین سطح اطمینان‌پذیری

تمام لوله‌های فالکون با توجه به بالاترین استانداردهای کیفی ساخته و تست شده‌اند تا بیشترین اطمینان‌پذیری را برای انجام تحقیقات علمی داشته باشند.

پلی پروپیلن با شفافیت بالا

لوله‌های فالکون مخروطی از پلی پروپیلن با شفافیت بالا ساخته شده‌اند.  مقاومت شیمیایی، پایداری حرارتی و شفافیت نوری باعث شده است این لوله‌ها عملکرد قابل اعتمادی برای تمام کاربردهای تحقیقاتی حساس شما داشته باشند.

درپوش پیچی

لوله های فالکون درپوش پیچی دارند،از این نظر انتخابی ایده‌آل برای کارهایی است که به چندین مرتبه جداسازی نمونه، ذخیره‌سازی و ریختن از یک لوله مشابه، نیاز دارند. این لوله‌ها درپوش‌های پیچی با دو دندانه دارند که باعث می‌شود با یک دست بتوانید درپوش را باز کنید و با دست دیگر لوله فالکون را نگه دارید.به علاوه  احتمال مشکل یکی شدن دندانه‌ها و هرز رفتن پیچ درب نیز کاهش پیدا می کند.

انواع لوله فالکون

انواع لوله فالکون

در پاسخ به انواع لوله فالكون چيست ، باید بگوییم این لوله‌ها در دو دسته با قاعده مخروطی یا گرد قرار می‌گیرند. حجم این لوله‌ها نیز می‌تواند متفاوت (10، 15، 50، 175 و 225 میلی‌لیتر) باشد. جنس لوله فالکون نیز از پلی پروپیلن یا پلی استایرن است.

لوله فالکون از جنس پلی پروپیلن می‌تواند طی عمل سانتریفیوژ تا 3 هزار گرم را تحمل کند. این لوله‌ها همچنین در دمای 12 درجه سانتیگراد می‌توانند استرلیزه شوند و رایج‌ترین اسیدها، حلال‌ها و مواد قلیایی را در دمای اتاق بپذیرند.

انواع لوله فالکون از جنس پلی استایرن تا  1400 gرا در سانتریفیوژ تحمل می‌کنند.برخی انواع این لوله‌ها قابل اتوکلاو نیز هستند و می‌توانند محلول‌های آبی، بازها و اسیدهای ضعیف را تحمل کنند.

کاربردهای لوله فالکون

اگر می‌پرسید کاربرد لوله فالكون چيست ، باید اشاره کنیم از این لوله برای کاربردهای گوناگون استفاده می‌شود. از جمله:

  • استفاده در باکتری‌شناسی (به‌عنوان مثال جداسازی DNA پلاسمید از باکتری)
  • رادیوایمونواسی (RIA)
  • انعقاد
  • فریز کردن
  • ذخیره‌سازی
  • اندازه‌گیری چشمی
  • آنالیز ذرات
  • چرخش با سرعت بالا در سانتریفیوژ
  • شستشو و تغلیظ نمونه‌ها
  • از انواع لوله فالکون ته مخروطی و ته گرد نیز برای کارهایی مانند: کشت سلولی و تهیه سوسپانسیون استفاده می‌کنند.

بررسی کاربرد لوله فالکون

سخن نهایی

در مطلب بالا با معرفی لوله فالکون به سوال‌هایی مانند فالکون آزمایشگاه چیست ، پاسخ دادیم تا با شناخت این وسیله از آن در آزمایشگاه برای اهداف خود بهتر استفاده کنید. کاربرد لوله فالکون در بیشتر آزمایشگاه‌ها برای استفاده در سانتریفیوژ است، اما می‌توانید از آن برای موارد دیگری که ذکر کردیم نیز استفاده کنید. اگر قصد خرید این نوع از لوله ها را دارید، میتوانید برای اطلاع از قیمت لوله فالکون به صفحه این محصول مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *