اخبار

کنگره ارتقا کیفیت 1402 ؛ مهم ترین کنگره آزمایشگاهی

بیستمیـــن کنگـــره ملی و چهاردهمیـــن کنگره بین المللـی ارتقـاء کیفیت خدمـات آزمـایشگـاهی تــشخیـص پــزشکـی در ایــران | لیان آزمای بهار

با توجه به نیاز جامعه ی پزشکی و علوم آزمایشگاهی کشور امسال نیز طبق روال هر ساله چهاردهمیـــن کنگره بین المللـی و بیستمیـــن کنگـــره کشــــوری ارتقاء کیفیت خدمـات آزمـایشگـاهی تــشخیـص پــزشکـی ایــران برگزار خواهد شد. ریاست کنگره ارتقا کیفیت 1402 را «جناب آقای دکتر شهروز همتی» بر عهده دارند، دبیر علمی کنگره « جناب آقای پروفسور امیر حسن زرنانی » و دبیر اجرایی کنگره «جناب آقای دکتر غلامرضا حمزه لو» هستند.

بیستمیـــن کنگـــره ملی و چهاردهمیـــن کنگره بین المللـی ارتقـاء کیفیت خدمـات آزمـایشگـاهی تــشخیـص پــزشکـی در ایــران

The 20th National & 14th International Congress of Quality Improvement in Clinical Laboratories in Iran

 یکی از بزرگ ترین و مهم ترین رویدادهای علوم پزشکی کشور در حوزه ی علوم آزمایشگاهی، کنگره ارتقا کیفیت 1402 برای خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران است که نیز طبق روال سال های گذشته، در تاریخ 26 تا 29 اردیبهشت ماه 1402 به مدت 4 روز در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار خواهد شد.

آدرس کنگره بین المللی ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی کجاست؟ | لیان آزمای بهار

کنگره ارتقا کیفیت 1402 به نوبه ی خود در منطقه خاورمیانه جزء ارزشمندترین کنگره علوم آزمایشگاهی 1402 به شمار می آید و به گفته بسیاری از داوران و متخصصین خارجی شرکت کننده در آن همواره یکی از بزرگ ترین کنگره های علمی در زمینه آزمایشگاهی است و مورد تایید بسیاری از مراکز علمی و دانشگاهی کشور بوده و به همین جهت از سوی آنها حمایت می شود. از جنبه ی بین المللی نیز از حمایت فدراسیون بین المللی شیمی بالینی و طب آزمایشگاهی (IFCC)، فدراسیون آسیا اقیانوسیه بیوشمی بالینی و طب آزمایشگاه (APFCB) و فدراسیون اروپایی طب آزمایشگاهی (EFLM) برخوردار است.

هر ساله در این کنگره تعداد کثیری از افراد متخصص، پزشکان و دکتری  علوم آزمایشگاهی و زیستی، کارشناسان و کارشناسان ارشد در بخش های مختلف این کنگره علوم آزمایشگاهی 1402 شرکت کرده و استقبال شایان توجهی دارند.

تمامی محورها و موضوعات کنفرانس ها در کنگره بیستم براساس نیاز جامعه آزمایشگاهی پس از بررسی های بسیار انتخاب شده اند تا بتوانند زمینه های مختلف  نیازهای آزمایشگاهی کشور را پوشش دهند. به علاوه سعی بر آن بوده است که موضوعات روز آزمایشگاهی در زمینه های علمی، فنی و صنفی به اطلاع تمامی همکاران این حوزه برسد تا بتوانند در جهت ارتقاء وضعیت تشخیصی و بالا بردن دقت و کیفیت خدمات در آزمایشگاه ها گام بردارند.

در کنگره بیستم ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی، بیشتر پانل ها، درباره ی نقش بیومارکرها در تشخیص آزمایشگاهی بیماری ها ارائه خواهند شد. بیماری های کبد و دستگاه گوارش، دیابت، بیماریهای قلبی، عروقی، تنفسی، و نیز بدخیمی های خونی و انواع سرطان از جمله بیماری های غیر واگیر است که مسبب سه چهارم میزان مرگ و میرها در کشوهای مختلف در سراسر دنیاست . با گذشت سال ها و صنعتی شدن جوامع و تغییر در سبک زندگی، گسترش این بیماری ها به صورت چشمگیری افزایش داشته است.

هرچند، یکی از راههای مهم برای کنترل بیماری های غیرواگیردار، سعی بر کاهش عوامل ریسک مرتبط با این بیماری ها است، تشخیص به موقع و یا زود هنگام یکی از راه های اصلی برای کنترل کردن این نوع از بیماری ها است. بر اساس نظر سازمان بهداشت جهانی، یکی از اجزای اصلی یک سیستم بهداشتی  وجود ابزارهای تشخیصی می باشد. برنامه سراسری و جهانی برای  بیماری‌های غیرواگیر از سوی  WHO بر مبنای تشخیص سریع و به موقع بیماری‌های غیرواگیراست که با همکاری‌های چندجانبه جهت گسترش فناوری‌های جدید مقرون ‌به‌ صرفه، مطمئن، تاثیرگذار و کنترل‌شده با کیفیت و بهبود شرایط آزمایشگاهی و تشخیصی صورت خواهد گرفت. بدین منظور، جایگاه و نقش پژوهشگران حوزه آزمایشگاه بالینی در معرفی بیومارکرهای جدید برای تشخیص زودهنگام بیماری های غیر واگیر نسبت به گذشته از اهمیت بالاتری برخوردار است .

ویژگی دیگر کنگره ارتقا کیفیت 1402 در ایجاد ارتباط و پیوستگی بین علوم بالینی و علوم آزمایشگاهی می باشد. حضور متخصصان بالینی در پانل ها بیشتر از کنگره های قبل خواهد بود. این امر امکان تبادل نظر بین متخصصین حوزه های بالینی و آزمایشگاهی را میسر کرده و باعث ارتقاء علمی به صورت متقابل در هر دو حوزه می گردد.

هم چنین، ثمره ی پروژه ملی محدوده های مرجع آزمایشگاهی ایران  (IRLAR) که با همت انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی به پایان رسیده و تکمیل گردیده است، ارائه می گردد.لازم به ذکر است که محدوده های مرجع مهم ترین ابزار تصمیم گیری در تشخیص های آزمایشگاهی می باشد. لذا، صحت و دقت محدوده های مرجع می تواند در تفسیر نتایج آزمایشگاهی نقش به سزایی داشته باشد.

شما همچنین میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کنگره در سال 1403 به مطلب نمایشگاه ارتقا کیفیت 1403 مراجعه کنید.

آدرس کنگره بین المللی ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی کجاست؟

امسال برخلاف سال گذشته کنگره ارتقـاء 1402 در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار میگردد.

آدرس کنگره بین المللی ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی کجاست؟ | لیان آزمای بهار

شرکت لیان آزمای بهار ، زیر مجموعه هلدینگ سرو پایدار ایرانیان سال گذشته افتخار دیدار و آشنایی با بسیاری از شما اساتید، متخصصین و همکاران گرامی را داشته است. امیدواریم در بیستمیـــن کنگـــره کشــــوری ارتقـاء کیفیت خدمـات آزمـایشگـاهی تــشخیـص پــزشکـی ایــران نیز میزبان یکایک شما عزیزان باشیم.

ورودی B ، غرفه های شماره 85 و 88

تاریخ برگزاری: 26 اردیبهشت لغایت 29 اردیبهشت 1402

محل برگزاری: تهران، برج میلاد، مرکز نمایشگاهی برج میلاد

امسال در کنگره ارتقا کیفیت 1402 منتظر حضور سبزتان هستیم.

davat-nameh

یک نظر در “کنگره ارتقا کیفیت 1402 ؛ مهم ترین کنگره آزمایشگاهی

  1. علی رضایی گفت:

    سلام
    امید وارم در ۱۴۰۳ یه پیشرفتی در خواسته های علوم آزمایشگاهی ها بشه!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *