مصرفی عمومی بیمارستانی

شناخت 5 دسته بندی از انواع سیفتی باکس

شناخت 5 دسته بندی از انواع سیفتی باکس

تجهیزات مختلفی در مراکز آزمایشگاهی و پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد که یکی از کاربردی‌ترین آن‌ها، سیفتی باکس است. سیفتی باکس، ظرف مقاومی است که به منظور جمع‌آوری پسماندهای تیز و خطرناک آزمایشگاهی و پزشکی ساخته می‌شود. به عبارتی، دفع زباله‌هایی مانند سرنگ، شیشه‌، تیغ‌های جراحی و… از چالش‌های مراکز درمانی و آزمایشگاهی است که با سیفتی باکس می‌توان به این دغدغه پایان داد. عدم وجود سیفتی باکس و دفع غیراستاندارد پسماندهای مختلف ممکن است باعث همه‌گیری بیماری‌هایی مانند ایدز و هپاتیت شود. بنابراین، بایستی با انواع سیفتی باکس آشنا بود و بهترین آن را برای بخش‌های مختلف مرکز خود خریداری کرد. در ادامه مطلب، به بررسی جامع انواع سیفتی باکس موجود پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

اهمیت استفاده از انواع سیفتی باکس

انواع سیفتی باکس

پیش از آشنایی با انواع سیفتی باکس خوب است بدانید که سیفتی باکس چیست . سیفتی باکس از نظر نوع کاربری، اندازه، محل استفاده و… انواع مختلفی دارد. این تنوع بالا گاهی باعث سردرگمی مشتریان می‌شود و آن‌ها را در انتخاب سیفتی باکس مناسب، دچار شک ‌و تردید می‌کند. به همین جهت، بهتر است قبل از خرید سیفتی باکس با مدل‌های متفاوت آن آشنا شوید. در قسمت زیر، انواع سیفتی باکس از جنبه‌های مختلف بررسی شده است:

1. طراحی سیفتی باکس

سیفتی باکس در اشکال مختلفی مانند استوانه‌ای، مربعی یا مستطیلی ساخته می‌شود. اغلب سیفتی باکس‌ها، استوانه‌ای شکل هستند و بدنه‌ای زردرنگ با درب قرمزرنگ دارند؛ اما طراحی این ظروف به همین مدل ختم نمی‌شود. برندهای مختلفی در حال طراحی و تولید سیفتی باکس در اشکال و رنگ‌های متنوع هستند.

بنابراین، این ظروف ایمنی رنگ‌های متفاوتی دارند که هر رنگ بیانگر کارکرد اصلی آن است. برای نمونه، سیفتی باکس‌های زردرنگ جهت نگهداری وسایل نوک‌تیز و عفونی کامل تخلیه نشده، کارایی دارند. مدل نارنجی‌رنگ نیز به همین منظور اما برای وسایل تخلیه‌شده، مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیفتی باکس آبی رنگ هم جهت جمع‌آوری زباله‌های دارویی و مدل بنفش به منظور دفع وسایل آلوده و تیز به کار گرفته می‌شود.

سیفتی باکس بنفش

2. جنس سیفتی باکس

سیفتی باکس از نظر جنس نیز انواع مختلفی دارد. اصولاً، این محفظه توسط پلی‌پروپیلن ساخته می‌شود. پلی‌پروپیلن نوعی ماده غیرسمی است که در عین سبک و منعطف بودن، مقاومت بسیار بالایی دارد. در کل، این ماده یکی از بهترین پلیمرهای دنیا است که در صنعت ساخت سیفتی باکس به کار گرفته می‌شود.

به این ترتیب، بهترین سیفتی باکس‌های موجود در بازار توسط پلاستیک پلی‌پروپیلن ساخته می‌شوند. نوع دیگر سیفتی باکس که کیفیت پایینی هم دارد با مواد بازیافتی تولید می‌شود. ظروف ساخته‌شده با چنین موادی از سطح کیفی پایینی برخوردار هستند و با قیمت ارزان‌تری هم به فروش می‌رسند.

3. اندازه سیفتی باکس

سیفتی باکس‌ها از نظر اندازه نیز با یکدیگر تفاوت دارند. به ‌عنوان ‌مثال، سیفی باکس‌های بیوسیف در دو نوع R و C عرضه می‌شوند که مدل C آن شامل سیفتی باکس‌هایی با ظرفیت 4، 8 و 15 لیتری است. سیفتی باکس‌های مدل R نیز در ظرفیت‌های 1، 1.5، 2، 3، 4، 5، 7 و 12 لیتر ساخته می‌شوند. ضمن اینکه سیفتی باکس در حجم‌های دیگری نیز تولید می‌شود؛ اما رایج‌ترین حجم آن همین موارد ذکر شده است. در انتخاب اندازه سیفتی باکس نیز بایستی به نوع کاربری آن و حجم کار خود توجه داشته باشید.

4. محل استفاده از سیفتی باکس

سیفتی باکس از نظر نوع کاربری و محل استفاده نیز به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود. از صنایعی که برای افزایش ایمنی کار خود، به سیفتی باکس نیاز دارند می‌توان به صنعت پزشکی، دامپزشکی، زیبایی، آموزشی و صنایع غذایی اشاره کرد. وجود اشیاء تیز و برنده در این صنایع باعث استفاده گسترده از آن در بخش‌های مختلف کاری شده است. مشتریان محترم نیز بایستی با توجه به حرفه خود یک یا چند نوع سیفتی باکس مورد نیازشان را انتخاب کنند.

محل استفاده از سیفتی باکس

5. انواع خاص و غیر متداول سیفتی باکس

سیفتی باکس‌های خاص و غیر متداول مانند سیفتی باکس جیبی به بازار عرضه شده‌اند که این مدل برای افرادی مانند بیماران دیابتی مناسب است. این عزیزان برای دور ریختن سوزن سرنگ انسولین خود به محفظه‌ای نیاز دارند که همیشه در دسترس آن‌ها باشد. در واقع، سیفتی باکس جیبی بهترین و کاربردی‌ترین محفظه جهت پسماندهای درمانی آن‌ها است. این سیفتی باکس‌ها قابلیت حمل آسانی دارند و می‌توان آن‌ها را در هر مکانی همراه داشت.

خرید سیفتی باکس باکیفیت با قیمت مناسب

متأسفانه مدل‌های تقلبی و بی‌کیفیت سیفتی باکس در بازار توزیع شده‌اند که این مدل‌ها باعث به خطر انداختن سلامت پرسنل مراکز مختلف می‌شوند. بنابراین، در وهله اول سعی کنید، سیفتی باکس اصل و باکیفیتی را از برندی مطمئن انتخاب کنید. سپس، به مشخصات ظاهری و تخصصی آن توجه داشته باشید و با توجه به شغل خود دست به انتخاب بهترین آن بزنید.

در کل، این محصول جزو تجهیزات قیمت مناسب آزمایشگاهی و پزشکی است که در داخل کشور نیز بر اساس استانداردهای بین‌المللی ساخته می‌شود. به این ترتیب، سیفتی باکس تولید ایران از کیفیت و ضریب اطمینان بالایی برخوردار است. اطلاعات بیشتر در این زمینه را میتوانید در مطلب دیگرمان با عنوان راهنمای انتخاب سیفتی باکس مشاهده کنید.

جمع بندی

سیفتی باکس، ظرفی ساخته‌شده با مواد پلیمری است که جهت ذخیره‌سازی و نگهداری زباله‌های تیز، برنده و خطرناک پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ظرف در اشکال، اندازه‌، جنس و کاربری متنوعی تولید و عرضه می‌شود؛ به همین خاطر در زمان خرید آن بایستی توجه زیادی به ویژگی‌هایش داشته باشید. بهتر است ابتدا با انواع سیفتی باکس آشنا شوید و سپس، یک یا چند نوع آن را با توجه به حرفه و حجم کار خود انتخاب کنید. ضمن اینکه تنوع بالای این محصول باعث شده است که افراد بتوانند سیفتی باکس مناسب کار خود را در زمان کوتاهی پیدا کنند و با کمک آن بر سطح ایمنی کارشان بیفزایند. با شناخت انواع سیفتی باکس، اگر قصد سفارش و یا خرید آن را دارید، برای مشاهده قیمت سیفتی باکس میتوانید به صفحه این محصول مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *